Alla inlägg under september 2009

Av jennie - 30 september 2009 21:47

Idag var planen att ta det rätt lugnt eftersom vi på em skulle till Maria, Gemmas uppfödare.

Imorse träffade vi Tessi, grannens fralla. Det var inte poppis ansåg Gemma.. Hon "grymtade" åt henne och ville inte vara på marken..


Vi har varit hemma på fmoch Gemmis har själv stått för buset.

Jag försöker sticka till Nattis och Gemma är fullkomligt tokig i garnet, det är ju bara sååå skoj..

Så efter ett tag snodde jag ihop en tuss garn som jag sen knöt ex antal knutar på och så fick tösen busa med det. Gissa om det var poppis, hon har till o med haft med sig garntussen när hon vilat.

  


På em packade vi in oss i bilen, när vi hämtat Mindy & Patrik så lugnade sig fröken pip och så åkte vi till Maria.

När vi kommer fram till Marias staket och Betty Boop & Babzan möter oss så vet lyckan ingen gräns hos Gemma. Hon blir så glad att hon nästan kryper ur skinnet. Skoj att  se hur hon reagerar här med tanke på vad hon ansåg om mötet m Tessi imorsen.


Det var bus på hög nivå  hos Maria. Härligt!!

        


När vi började prata om att åka hem la Gemmis sig tillrätta i bädden ihop med brorsan Castor och somnade, hihi.

  


Gemma somnade gott i bilen, var vaken en kort stund när vi kom hem och somnade sen om. Eller rättare sagt så somnade hon &  jag på soffan.

  

     

Nu ka vi fortsätta vår sömnkväll och vara pigga o busiga imorgon istället .

Av jennie - 30 september 2009 21:40

  

Lillmatte har inte kastat kartongen efter att ha ätit russin, den verkar god tycker Gemma...


Sover som en stock i soffan. Myyyyys.

  

Av jennie - 29 september 2009 23:08

Imorse var det kallt... brrr... men måste liten kissa så måste hon.  Flört

Gemmis sköter det snabbt när det är kallt eller mörkt.

En av grannarna, som aldrig pratar m nån annan på gården kikade ut. Har sett att han o frun kikat lite i "smyg" när jag & busan varit ute.

Imorse frågade han "vad heter den lilla sötnosen och hur gammal är jag?". Sen frågade han även vad hon är för ras.

Skoj att man möter så positiva reaktioner. Flera har innan Gemma flyttat till oss, ursäktat sig och sagt att de ej gillar kineser. Jag har sagt att alla måste inte älska henne, bara hennes familj gör det. Men de som sa så innan har blivit totalt charmade av vårt troll. Hon skulle nog kunna charma ihjäl ett hjärta av sten. Cool


När vi skulle lämna Nattis på skolan så var det många barn och ungdomar i omlopp då alla började samma tid idag. Även Nattis märkte att det blev lite mycket för Gemma så hon tittade på mig och sa " gå hem m Gemma, jag kan gå själv härifrån!." Lillmatte växer för var dag, skoj att se!


På vägen hem mötte vi 2 tjejer i Nattis ålder som kikade på Gemmis och undrade om de fick hälsa. Gemma hälsade på tjejerna med glädje!

Tösen har sovit en del under dagen och jag har pluggat, toppen!


När jag skulle duscha var dock Gemmis vaken och hon som annars följer med nästan överallt, lekte med sina leksaker och brydde sig inte speciellt över att jag inte var i samma rum! Glad


Vi har jagat löv för fullt idag, superskoj!  Det var skojigare nu med längre koppel. :)


Det har blivit lite bilträning också då lill-matte hade innebandyträning och husse jobbade. Så lillsessan fick åka med för att både lämna & hämta Nattis.

Nattis var inte klar när vi kom så vi gick på upptäcktsfärd. Först var Gemma tvungen att stirra ut killarna som åkte skateboard, de verkade lika livsfarliga som barn på sparkcyklar... Flört 


När vi tog kvällsrundan så skällde Gemma ut en parkerad moped, den ansåg hon var helt enkelt livsfarlig... Toka. Men efter att jag tog upp henne och hon fick komma mopeden närmre och nosa lite på den så var den ok.


På kvällen var Lena och Marie här.

Gemma blev ompysslad som bara den, mysigt!! Lite godis och mycket mys!! :)

Ännu en härlig dag m lilla Gemma som nu sover sött.

Av jennie - 28 september 2009 20:12

Idag packade vi ihop lite grejer som Gemma gillar och så packade vi in oss i bilen för att åka till en av mina kompisar.

Hon blev smått förälskad i Gemmis, som givetvis visade upp sina bästa sidor. ;)


Bilfärden gick ok, lite pipig korta stunder men hon ger sig rätt fort och lägger sig till rätta och somnar. Det har hon gjort både idag och i helgen. Skönt!


Väl hemma igen så blev det lite bus m husse. Och sen en låååång sovstund för törnrosa.


På em när vi var ute mötte vi en av mina grannar.

Började prata om kopplet som känns lite kort, vill kunna sitta i en slänt o låta tösen jaga de underbara virvlande löven.Helena kom då på att hon nog hade ett längre koppel som inte har så stort spänne så vi följde med henne.

Där fick Gemmis träffa en kanin. Det var läskigt och spännande. Hon försökte krypa in i mig ena sekunden medans hon nästa stund skulle nosa. Stolla.. ;)

Vi kom därifrån med ett koppel, ett garnben & en låda med tuggben. Gulle!!


Idag har det bara hänt en liten olycka inne, duktig tös! :)

Pratade m Maria (uppfödaren) idag, vi ska hälsa på henne på onsdag. Sååå skoj! :)

Av jennie - 27 september 2009 23:43

Glömde ju berätta att Gemma testat nåt nytt idag.

Har en sån boll där man lägger in godis och så ska hon få ut godisbitarna.


Hon funderade ett tag innan hon kom på snitsen men jösses så trött man blev av att jobba lite. Hon somnade fort som tusan... ;)

Skoj att hitta på lite tankenötter åt henne även om hon är liten. :)

Av jennie - 27 september 2009 21:28

Idag på em kom Mindy.

Gemma fick en underbar tuggleksak och så busade de två. När Gemma blivit lagom seg av all lek så tejpade vi hennes öron. Mindy visade på ett öra så fick jag testa öra nr 2.

För att vara 1a gången så är jag mkt nöjd. :)

Gemma vill dock ha bort tejpen men den är nog lika envis som henne. ;)


Svärmor kom också hit för att få se lilla busan och fika en stund. Gemmis fick en härlig tuggleksak i form av ett ben. :)

Gemma visade upp vilken törnrosa hon är, genom att sova, sova och sova. ;)


Nu på kvällen har vi busat och lekt.

Att gå med koppel går nu väldigt bra. Enda gången Gemma är mindre glad ute är när det är mörkt.... Tyvärr måste man ju kissa då med så det blir snabba kissrundor då.


Har pratat m Gemmas uppfödare, Maria. Vi ska ev träffas i veckan, skojsigt!! :)

Tack till både Mindy & svärmor för de fina leksakerna!

Av jennie - 26 september 2009 22:28

Imorse när vi vaknade så hittade vi våran goaste hamster Saga död...

Hon var väldigt speciell så hon är väldigt saknad och tårar fälldes.

  


Vem var då bra på att trösta, om inte Gemma. Hon satte sig i Nattis knä och slickade bort tårarna. Gulle!!

Hon har ju även fått oss att tänka på annat under dagen. Skönt!


Vi begav oss upp i skogen för att begrava lilltrollet.

Gemma busade omkring och gillade skogen, dit blir det fler besök. :)


Åkte sen för att byta fällen jag köpte till Gemmis, som var trasig. Hittade även fodrat fleecetäcke & lite leksaker på rusta.

När husse sen smet in på elgiganten så fick Gemma sin ena leksak. Den älskar hon!!
Hon la sig i solen på "hatthyllan" i bilen och myste. Det gick riktigt bra att åka bil idag. På hemvägen somnade hon och sov sen en bra stund.

  

På kvällen åkte vi till Lena m familj för att äta lite gott och umgås.

Det gick toppenbra med Gemma! Lite blyg först men sen kände hon sig nästan som hemma. Skönt!

Nu sover hon gott m husse i soffan ;)

Av jennie - 25 september 2009 22:26

Idag hjälpte Nattis till med att ta upp Gemmas behov! Så skönt att hon "tordes" då hon tycker det är lite äckligt, men hon tycker å andra sidan det är äckligare när det ligger kvar.


När vi lämnade Nattis på skolan idag så kom flera lärare fram, en av dem har jag aldrig sett. Hon kom fram och sa " är det denna sötnos som alla pratar om". Hihi, det gällde visst både bland elever och lärare.

Hon var väldigt rädd för hundar men Gemma var lagom storlek så Gemma fick lukta på henne och sen klappade hon Gemmis. :)


Gemma hade inte samma uppfattning som mig idag om vart vi bor. Det är ju 3 nästan likadana gårdar där vi bor och hon skulle in på varje gård när vi gick hem...


Väl hemma öppnade jag balkongdörren och det dröjde inte lång tid innan Gemma släpade ut lite grejer där och la sig för att sola lite. Myyyysigt!!

    


På em var Angelica, Kim & Melizza förbi för att hämta en pall jag målat och givetvis gosade de lite m tösen. Melizza fnissade mest, sötnosen!


Skulle önska att jag hade ett längre koppel när vi är på busturné på stora kullen, för där vill Gemma gärna springa av sig buset och det är svårt med kort koppel. Ska leta lite. :)


Blev besviken idag.

Mailade hundklubben där jag vill gå valpkurs och de startar ingen kurs förrän till våren... Vad ska jag göra nu då??... Jaja, jag kommer nog på nåt.

Nu ska jag mysa med busan som nyss vaknat ur törnrosa-sömnen.


Ovido - Quiz & Flashcards