Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Mys & bus

Av jennie - 21 oktober 2009 20:45

Här har Gemma myst ner sig i delar av filten som jag sydde overall i

  

Idag har det varit en rätt blandad dag med bus, mys och sovande.

När lillmatte kom hem så busade vi uppe i dungen, mysigt!

    

När vi skulle gå in så kom grannen med Saga, en pitbull. Hon är såå vacker och helt underbart go! Hon ville så gärna hälsa på Gemma men det ville inte Gemma.

Eller hon ville nog för hon var på väg några gånger men hon tordes inte riktigt.. Det går nog bra om hon får träffa Saga flera gånger, för det var ju likadant med Tessi.


Medan jag sydde klart overallen och sen bakade muffins med Nattis så fick Gemma inte vara i köket. Hon fann sig i det rätt bra när hon hade snott pälstyget som jag tänkte sy ett täcke av. Busfia!

  

Har idag trotsat min nervositet och anmält Gemma till utställning. Hjäälp ;)

Pratade med Maria, hon ska ställa ut Gemmas syster så hon föreslog att vi kunde träna tjejerna ihop. Tack snälla!! Nu sänkte du min nervositet en hel del. :)

Har tränat lite ensamhet när jag slängt sopor och hämtat Nattis hos sin kompis, som bor i vår trapp.

Det har gått mycket bra. Nu ikväll när jag hämtade Nattis så la hon sig på pälstyget ;)


Har insett att Gemmas öga är bättre. Hon behöver inte droppar lika ofta, skönt för lilltjejen!!

Nu på em/kvällen fick hon prova sin nya overall som hon inte ville ta av sig..

  

 
 
marie och spencer

marie och spencer

22 oktober 2009 16:34

Snygg overall! :D

http://naken.blogg.se

 
jennie

jennie

22 oktober 2009 17:34

Tack så mycket! Gemma älskar den. :)

http://nenniese.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

MM

3 november 2009 17:29

Det kommer att gå super på utställningen,
Gemma charmar alla :-)

 
Ingen bild

jennie

3 november 2009 20:32

Hoppas det, hon är ju ett riktigt charmtroll.
Frågan är om matte svimmar i ringen... Men som min vän sa "du piggnar till efter ett tag.." hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennie - 27 augusti 2011 19:09

Igår fick jag genom en vän på Facebook reda på att det var prova-på dag på en hundklubb i vår närhet. Man kunde prova lite lydnad & agility.Bägge tilltalar mig så jag blev sugen att åka dit.   Vi åkte dit hela familjen. Gemma som alltid ska skä...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:07

Så har vi varit på husvagnssemester till Trosa Havsbad, där är hundar välkomna, de har ett eget bad om man nu gillar att bli blöt. Något som Gemma gärna undviker! Gemma tyckte att vi var lite jobbiga när vi packade in allt inför resan för att sen p...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:04

Har man en Gemma så behöver man inte en pappersförstörare. Hon hade en liten buskamp med husse om en papperslapp..         Efter pappersleken hittade Gemma nåt i filten, spana in stilen med bakbenen in under magen ;)   Sovstilarna är mån...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:58

..har bara rusat förbi. För det mesta när man vaknar på morgonen så har man Gemma på armen eller ovanpå täcket men ibland kan det se ut så här..   En kväll efter mycket bus så stupade fröken ner i en bädd som var fylls med djur & leksaker.. Kn...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:51

Bättre sent än aldrig måste jag ju lägga upp bilder från när Gemma fyllde 2 år. Eller rättare sagt från fikat dagen efter 2årsdagen då Gemma & Rut fick superfina & goda bakelser från Sofie. Tack ännu en gång!             "Rutan" orkade inte...

Ovido - Quiz & Flashcards