Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Härlig dag

Av jennie - 24 oktober 2009 22:35

Dagen började med sovmorgon till 10-tiden. Underbart!

Gemma ville inte riktigt gå ut, hon ligger hellre kvar under täcket men jag vill inte tvätta bäddmadrassen efter henne så hon fick allt följa med ut ;)

När hon gjort det vi skulle så gick vi in för lite frukost och dagens roliga städning...


Gemma är ju inte direkt förtjust i dammsugaren men idag gick det bättre.

Nåt annat som Gemma inte gillar är läskburkar/flaskor. Hon skäller och har sig som bara den. Ser ganska festligt ut om man får säga det.


När husse var iväg och handlade tog vi en liten "träningsrunda" ute.

Körde lite sök, skoj! Hon är duktig tycker jag.

Har även tränat lite vart hon ska gå. Hon är duktig att gå med koppel och går oftast på vänster sida. Nu idag har hon för det mesta gått brevid mig eller strax bakom. Visst flänger hon ur ibland för att jaga busiga löv men vad gör det?! Det syns på fröken att hon gillar när jag sätter lite lagom "krav" på henne, när hon får jobba. Har även provat "småspringa" så hon trippar brevid mig. Det kan nog bli nåt av oss ;)


"Farmor" var på besök för att fira husse.

Tänkte inte direkt på att Gemmis var i soffan när vi fikade och hux flux tog hon en tugga av farmors bulle. Ingen av oss hann reagera och vad kan man göra i efterhand annat än fnissa åt busstrecket?

Efter en del bus så la sig Gemma brevid "farmor" och sov.

  

Lite senare kom Lena förbi på fika och prat. Gemma blev givetvis glad.

Vi kollade på körslaget hela familjen och då skulle givetvis lilla fröken upp i soffan.

    

Som synes så har fröken lagt ner örat igen, vi säger att det beror på att det är svart och därmed tyngre.. Imorgon är det dags för bad och efter det blir det tejpning....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennie - 27 augusti 2011 19:09

Igår fick jag genom en vän på Facebook reda på att det var prova-på dag på en hundklubb i vår närhet. Man kunde prova lite lydnad & agility.Bägge tilltalar mig så jag blev sugen att åka dit.   Vi åkte dit hela familjen. Gemma som alltid ska skä...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:07

Så har vi varit på husvagnssemester till Trosa Havsbad, där är hundar välkomna, de har ett eget bad om man nu gillar att bli blöt. Något som Gemma gärna undviker! Gemma tyckte att vi var lite jobbiga när vi packade in allt inför resan för att sen p...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:04

Har man en Gemma så behöver man inte en pappersförstörare. Hon hade en liten buskamp med husse om en papperslapp..         Efter pappersleken hittade Gemma nåt i filten, spana in stilen med bakbenen in under magen ;)   Sovstilarna är mån...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:58

..har bara rusat förbi. För det mesta när man vaknar på morgonen så har man Gemma på armen eller ovanpå täcket men ibland kan det se ut så här..   En kväll efter mycket bus så stupade fröken ner i en bädd som var fylls med djur & leksaker.. Kn...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:51

Bättre sent än aldrig måste jag ju lägga upp bilder från när Gemma fyllde 2 år. Eller rättare sagt från fikat dagen efter 2årsdagen då Gemma & Rut fick superfina & goda bakelser från Sofie. Tack ännu en gång!             "Rutan" orkade inte...

Ovido - Quiz & Flashcards