Alla inlägg den 11 november 2009

Av jennie - 11 november 2009 21:12

Idag pratade jag med Maria om Gemmas öra. Maria hade undersökt saken en del, tack snälla!
Till och börja med kunde vi testa jodopax.

Så jag for iväg och köpte jodopax, bomull, en termometer till tösen mm. Gemma var inte överlycklig över att få jodopax i örat, hon skakade sig snabbt som tusan så både hon o jag fick jodopax över oss. hahahahaha....

Men en del hamnade där det skulle, jag masserade försiktigt och det gillade Gemmis.


Mycket lossnade dirket och det syntes på Gemma att hon tyckte det var skönt. Hon har kliat mycket mindre i örat under dagen. (Undrar om mattes öronvärk kan åtgärdas m jodopax?? ;)  )


Nu ikväll var det dags igen, inte poppis men att få en "tandborste" efteråt var guld värt. :)


Ikväll har jag varit på första träffen med hundkursen, vi träffades utan hundar.

Det kändes jättebra!

Kommer nästan bara träna dagtid på helger så vi kan vara ute. Upplägget låter bra, ledaren verkar mycket bra.

Så nu ska vi börja träna lite till på söndag då första tillfället är.


Uppgifter vi fått är att

* fundera på hur man kan förstärka/belöna sin hund

* träna kontaktövningar

* träna sitt o ligg


Ska även börja kika i "kontaktkontraktet" som ingår i kursen.

Ser fram emot detta som bara den :)

Ovido - Quiz & Flashcards