Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Första snön!

Av jennie - 23 oktober 2010 00:02

Oj oj så var det dags för det vita som singlar ner från himlen att komma igen.

Det är inte mycket men ändå så det ligger kvar på marken, gatorna blir halkiga osv.

Men vad gör det när man är en liten kines-tik som älskar snö?!?

Hon var tokbusig på fm-promenaden med husse.
Och på em gick jag med henne till stora planen så hon fick spralla av sig lite. O oj vad skoj det var!!


     

Nu på kvällen kom Tessi (grannens fralla). 

De skulle bort och undrade om Tessi kunde få lite sällskap. Självklart!

Nattis som gjort koja i soffan fick besök av två små hundar som också ville vara med och de var så välkomna.

När godissuget blev för stort så lämnade vi töserna för en tripp till affären.

Det var väldigt spännande att se hur det gick eftersom Gemma varit skendräktig och då ylat som en tok om blivit lämnad. Superjobbigt!!
Men tjejerna var superduktiga, tysta o lugna. Härligt!!

   

 
 
sanna

sanna

23 oktober 2010 10:07

härligt med snö tycker jag :)
inte visste jag att du bloggade med en vardaglig blogg, det gör ju jag emd :)

http://ssannassuomela.blogg.se

jennie

23 oktober 2010 10:12

Ja det är härligt m snö, men jag vill inte ha en sån vinter vi hade förra året.
Får nog ta och kika på din andra blogg :)

 
sanna

sanna

23 oktober 2010 10:09

skit smart att blgga som hunden alltså, vilken rolig ide :)

http://ssannassuomela.blogg.se

jennie

23 oktober 2010 10:11

det är lite mysigt, har mina ljusa stunder ibland. ;)
Kul för släkt, vänner & uppfödaren att kika på vad vi gör.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennie - 27 augusti 2011 19:09

Igår fick jag genom en vän på Facebook reda på att det var prova-på dag på en hundklubb i vår närhet. Man kunde prova lite lydnad & agility.Bägge tilltalar mig så jag blev sugen att åka dit.   Vi åkte dit hela familjen. Gemma som alltid ska skä...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:07

Så har vi varit på husvagnssemester till Trosa Havsbad, där är hundar välkomna, de har ett eget bad om man nu gillar att bli blöt. Något som Gemma gärna undviker! Gemma tyckte att vi var lite jobbiga när vi packade in allt inför resan för att sen p...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:04

Har man en Gemma så behöver man inte en pappersförstörare. Hon hade en liten buskamp med husse om en papperslapp..         Efter pappersleken hittade Gemma nåt i filten, spana in stilen med bakbenen in under magen ;)   Sovstilarna är mån...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:58

..har bara rusat förbi. För det mesta när man vaknar på morgonen så har man Gemma på armen eller ovanpå täcket men ibland kan det se ut så här..   En kväll efter mycket bus så stupade fröken ner i en bädd som var fylls med djur & leksaker.. Kn...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:51

Bättre sent än aldrig måste jag ju lägga upp bilder från när Gemma fyllde 2 år. Eller rättare sagt från fikat dagen efter 2årsdagen då Gemma & Rut fick superfina & goda bakelser från Sofie. Tack ännu en gång!             "Rutan" orkade inte...

Ovido - Quiz & Flashcards