Alla inlägg den 11 juni 2010

Av jennie - 11 juni 2010 21:20

Igår var det äntligen kursdags igen! :)

Vi ska gå en prova-på-kurs, ska få lite inblick i tävlingslydnad, rallylydnad, klicker, agility, spår (människa) och viltspår.

Himla spännande måste jag säga!


Det är 7 deltagande ägare m hund med.

Gemma som brukar kunna vara lite feg hälsade på alla. Det var några "kändisar" där; Lova från unghund och Nelson som vi gått både valp & unghund med.


Vi fick se lite tävlingslydnad av Mikaela & hennes Flashi. Jag blev väldigt fashinerad och nyfiken på hur långt man kan gå med min lilla stumpa, men vi får väl koncentrera oss på det förbaskade Ligg som inte tösen vill få till ;)


När det var slut fick Gemma busa runt med Nelson och OJ vad skoj de hade!

Vi människor var också rätt roade, särskilt när bägge hundarna blev trötta och Nelson la sig med bakbenen rätt ut och ålade sig fram ;)

Gemma stupade i bilen, helt slut.

  


Idag var det skolavslutning för Nathalie och Gemmis fick vara hos snälla Janetti. De fick långpromenad och vi kan väl säga att Gemma varit trött idag... ;)

  

Ikväll när vi var ute o gick så tränade jag lite på att gå fot och även sitt när vi går. Det gick rätt bra.

Man märker på Gemma hur kul det är när hon får tänka lite extra, när jag kräver lite av henne.

Imorgon ska vi köra lite klicker, det är det vi ska pyssla med på nästa kurstillfälle.

Nu sover hon gott på soffan...

  

Ovido - Quiz & Flashcards