Alla inlägg under november 2009

Av jennie - 8 november 2009 20:13

Är fortfarande ganska risig men lilla fröken behövde jobba lite så jag tog en värktablett och så laddade vi godispåsen med leverpastejbitar och så gick vi ut.

Först körde vi sök på grusplanen. Såååå duktig liten tös!

  


Efter lite sitt & stanna-kvar övningar så gick vi till skogsdungen där tösen fick ströva runt fritt, efter en liten stund. Hon gick ju inte långt ifrån mig, hade annars tänkt testa henne om jag gömde mig lite. Men det gick inte ;)

  

Vid dungen finns en rätt stor gräsplan som är lite inringad av träd o sånt så där fick Gemmis busa av sig lite. Hon härjade som den busa hon är.

Slängde ut de sista goda leverpastejbitarna i gräset och de hittade hon utan problem. Skoj!

På väg tillbaka mötte vi en man med en rottweiler och en dobermann. Trodde Gemma skulle krypa ur skinnet, oj så stora de var ;)


Väl hemma har tösen sovit gott. Känns skönt att ha orkat lite mer idag.

Hade tänkt tejpa det hängande örat och även bada fröken, men vi båda är trötta och det finns ju en morgondag..

  

Av jennie - 6 november 2009 08:12

Igår snöade det och det var konstigt tyckte Gemma.

Det var ju inte så kallt ute så det blev mest regnblött på marken vilket Gemma tycker är vidrigt... Men på gräset låg snön kvar lite och det var spännande. Ska bli spännande o se tösens reaktion när det är mer snö.

Hon stog i soffan och spanade in snöflingorna, hihi.



Av jennie - 4 november 2009 22:06

Jag har åkt på en rejäl förkylning men feber och hela kittet...

Då är lilla Gemma underbar som väldigt gärna sover med matte under täcket, sådär lagom värmande! Underbart.


Tur är väl att Jonas är ledig denna vecka, så han tar ju det mesta med tösen.

Gemma tar väldigt gärna sin pip-skölpadda och ger mig för att jag ska kasta så hon kan hämta. Det kan jag ju göra fast jag är sjuk.

      



Av jennie - 1 november 2009 23:26

Lägger upp dessa fina foton som jag fick av Maria när Gemmis busade med sin syster Zosma. Tack!!

        

Ovido - Quiz & Flashcards