Alla inlägg den 25 september 2009

Av jennie - 25 september 2009 22:26

Idag hjälpte Nattis till med att ta upp Gemmas behov! Så skönt att hon "tordes" då hon tycker det är lite äckligt, men hon tycker å andra sidan det är äckligare när det ligger kvar.


När vi lämnade Nattis på skolan idag så kom flera lärare fram, en av dem har jag aldrig sett. Hon kom fram och sa " är det denna sötnos som alla pratar om". Hihi, det gällde visst både bland elever och lärare.

Hon var väldigt rädd för hundar men Gemma var lagom storlek så Gemma fick lukta på henne och sen klappade hon Gemmis. :)


Gemma hade inte samma uppfattning som mig idag om vart vi bor. Det är ju 3 nästan likadana gårdar där vi bor och hon skulle in på varje gård när vi gick hem...


Väl hemma öppnade jag balkongdörren och det dröjde inte lång tid innan Gemma släpade ut lite grejer där och la sig för att sola lite. Myyyysigt!!

    


På em var Angelica, Kim & Melizza förbi för att hämta en pall jag målat och givetvis gosade de lite m tösen. Melizza fnissade mest, sötnosen!


Skulle önska att jag hade ett längre koppel när vi är på busturné på stora kullen, för där vill Gemma gärna springa av sig buset och det är svårt med kort koppel. Ska leta lite. :)


Blev besviken idag.

Mailade hundklubben där jag vill gå valpkurs och de startar ingen kurs förrän till våren... Vad ska jag göra nu då??... Jaja, jag kommer nog på nåt.

Nu ska jag mysa med busan som nyss vaknat ur törnrosa-sömnen.


Av jennie - 25 september 2009 00:33

Vi möter många människor under våra stunder  ute och många undrar vad tösen heter.

Många tycker att Gemma är ett fint namn. Det gör ju även vi eftersom vi lät henne behålla det namnet, som Maria gav henne.

Sökte på Gemma nu och fick fram detta "Gemma betyder ädelsten, juvel, men också blomknopp".

Det stämmer så på vår lilla prinsessa. Hon är en värdefull ädelsten, men även en liten blomknopp som växer för var dag som går.

Namnet kan ju inte vara bättre :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards