Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Skogsmulle och löp

Av jennie - 15 februari 2010 21:39

I lördags packade jag & Gemma iväg oss till Odlaren för att busa runt i skogen.

Hon fick springa löst och bara utforksa, så nöjd lite fröken.

Vi hittade kottar att leka med och livet var allmänt underbart bäde för Gemma o mig :)

              

Idag insåg jag att Gemma börjat löpa.

Har ju tyckt att hon betett sig lite speciellt ett tag men inte sett nåt. Idag så intog hon lill-mattes gamla kudde och då visade sig lite tecken...

Gemma har varit väldigt trött idag men det får man väl vara :)
Skickade ett korkat sms till underbara Camilla om var hon köpt tikskydd till Tyra.

FIck det klockrena svaret "i djuraffären". Vad hade jag väntat mig för svar eg?? Ica?? ;)

Får skylla på migränen som bråkat med mig idag.

Hursom så satte jag mig o sökte efter tikskydd på nätet och hittade denna sida http://tassotyg.blogg.se/2008/august/ där jag hittade tips på skydd. Så jag klippte i ett gammalt klädesplagg och sydde ett.

Så nu har fröken det på sig. Hon var lite fundersam till en början men nu tror jag hon godkänner det med ett litet stilla ok.

 
 
MM

MM

23 februari 2010 16:18

Tummen upp för bild 3 och 4...så ska man stå,
du anmäler väl till Sundbyholm den 28:e mars ;-)
Castor tyckte det var spännande dofter här när han kom på besök dagen efter er haha (Gemmas löp)
kram

http://www.bellatrixluckycharm.se

 
Ingen bild

jennie

23 februari 2010 16:55

Ibland så kan hon, när det är tillräckligt spännande ;)
Oj är det i sundbyholm igen.. mina nerver... får se om jag fixar det, men jag ska försöka ;)
Förstår att Castor tyckte det var spännande, hihi.
Kram & nospuss

 
Ingen bild

MM

27 februari 2010 09:36

Klart du fixar det....
sista anmälningsdag imorgon (28/2)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennie - 27 augusti 2011 19:09

Igår fick jag genom en vän på Facebook reda på att det var prova-på dag på en hundklubb i vår närhet. Man kunde prova lite lydnad & agility.Bägge tilltalar mig så jag blev sugen att åka dit.   Vi åkte dit hela familjen. Gemma som alltid ska skä...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:07

Så har vi varit på husvagnssemester till Trosa Havsbad, där är hundar välkomna, de har ett eget bad om man nu gillar att bli blöt. Något som Gemma gärna undviker! Gemma tyckte att vi var lite jobbiga när vi packade in allt inför resan för att sen p...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:04

Har man en Gemma så behöver man inte en pappersförstörare. Hon hade en liten buskamp med husse om en papperslapp..         Efter pappersleken hittade Gemma nåt i filten, spana in stilen med bakbenen in under magen ;)   Sovstilarna är mån...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:58

..har bara rusat förbi. För det mesta när man vaknar på morgonen så har man Gemma på armen eller ovanpå täcket men ibland kan det se ut så här..   En kväll efter mycket bus så stupade fröken ner i en bädd som var fylls med djur & leksaker.. Kn...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:51

Bättre sent än aldrig måste jag ju lägga upp bilder från när Gemma fyllde 2 år. Eller rättare sagt från fikat dagen efter 2årsdagen då Gemma & Rut fick superfina & goda bakelser från Sofie. Tack ännu en gång!             "Rutan" orkade inte...

Ovido - Quiz & Flashcards