Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Gräsklippare, skator och regn

Av jennie - 24 september 2009 21:21

På fm när vi följde Nattis till skolan så var det åkgräsklippare lite överallt. Gemma kikade på dem och undrade nog vad tusan det var. Inte rädd men inte förtjust heller..

Tänker man efter så ser det ju ut som en vuxen karl som åker runt på en leksak ;)

Och sen låter de ju en hel del...


Satt i "vår" slänt igen, mysigt!

Gemma busade runt som vanligt och plötsligt kom det två skator en bit ifrån oss. De var inte populära.

Så Gemma satte sig i mitt knä och så blängde hon på dem med en min som sa "jag är stor, försök inte med nåt.." Såg lite skoj ut. ;)

På väg hem busade vi på stora kullen. Tänkte inte på att det var nyklippt, Gemmas annars så vita tassar antog en grön nyans.. Men det gick tack o lov bort snabbt.


Mycket bus som vanligt mellan sovstunderna. Livet med Gemma är ren skär glädje.

Hade inte i min vildaste fantasi tänkt att det skulle bli så bra. Hade nog intalat mig själv att det skulle bli väldigt jobbigt, för att vara beredd på det värsta.

Men att springa ut titt som tätt med en valp för att den ska bli rumsren är inget som stör mig. Så himskans ofta behöver vi inte springa ut, inte så ofta som jag trott.

Folk runtom undrar om jag inte känner mig låst? Svar; nej det gör jag inte.

Visst krävs det lite mer planering bara att gå till ex affären eftersom Gemma inte kan vara ensam. Men glädjen hon skänker oss är så stor att det inte gör nåt att vi får planera lite extra ;)


Det verkar inte riktigt som Gemma gillar att gå ut när det är lite mörkare ute. Får väl se om vi kan göra det lite roligare på nåt sätt.

Testade tröjan som jag stickat, den funkade men var liite kort. Får göra en ny. :)

      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennie - 27 augusti 2011 19:09

Igår fick jag genom en vän på Facebook reda på att det var prova-på dag på en hundklubb i vår närhet. Man kunde prova lite lydnad & agility.Bägge tilltalar mig så jag blev sugen att åka dit.   Vi åkte dit hela familjen. Gemma som alltid ska skä...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:07

Så har vi varit på husvagnssemester till Trosa Havsbad, där är hundar välkomna, de har ett eget bad om man nu gillar att bli blöt. Något som Gemma gärna undviker! Gemma tyckte att vi var lite jobbiga när vi packade in allt inför resan för att sen p...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:04

Har man en Gemma så behöver man inte en pappersförstörare. Hon hade en liten buskamp med husse om en papperslapp..         Efter pappersleken hittade Gemma nåt i filten, spana in stilen med bakbenen in under magen ;)   Sovstilarna är mån...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:58

..har bara rusat förbi. För det mesta när man vaknar på morgonen så har man Gemma på armen eller ovanpå täcket men ibland kan det se ut så här..   En kväll efter mycket bus så stupade fröken ner i en bädd som var fylls med djur & leksaker.. Kn...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:51

Bättre sent än aldrig måste jag ju lägga upp bilder från när Gemma fyllde 2 år. Eller rättare sagt från fikat dagen efter 2årsdagen då Gemma & Rut fick superfina & goda bakelser från Sofie. Tack ännu en gång!             "Rutan" orkade inte...

Ovido - Quiz & Flashcards