Direktlänk till inlägg 29 september 2009

biltur, besök & mycket bus ;)

Av jennie - 29 september 2009 23:08

Imorse var det kallt... brrr... men måste liten kissa så måste hon.  Flört

Gemmis sköter det snabbt när det är kallt eller mörkt.

En av grannarna, som aldrig pratar m nån annan på gården kikade ut. Har sett att han o frun kikat lite i "smyg" när jag & busan varit ute.

Imorse frågade han "vad heter den lilla sötnosen och hur gammal är jag?". Sen frågade han även vad hon är för ras.

Skoj att man möter så positiva reaktioner. Flera har innan Gemma flyttat till oss, ursäktat sig och sagt att de ej gillar kineser. Jag har sagt att alla måste inte älska henne, bara hennes familj gör det. Men de som sa så innan har blivit totalt charmade av vårt troll. Hon skulle nog kunna charma ihjäl ett hjärta av sten. Cool


När vi skulle lämna Nattis på skolan så var det många barn och ungdomar i omlopp då alla började samma tid idag. Även Nattis märkte att det blev lite mycket för Gemma så hon tittade på mig och sa " gå hem m Gemma, jag kan gå själv härifrån!." Lillmatte växer för var dag, skoj att se!


På vägen hem mötte vi 2 tjejer i Nattis ålder som kikade på Gemmis och undrade om de fick hälsa. Gemma hälsade på tjejerna med glädje!

Tösen har sovit en del under dagen och jag har pluggat, toppen!


När jag skulle duscha var dock Gemmis vaken och hon som annars följer med nästan överallt, lekte med sina leksaker och brydde sig inte speciellt över att jag inte var i samma rum! Glad


Vi har jagat löv för fullt idag, superskoj!  Det var skojigare nu med längre koppel. :)


Det har blivit lite bilträning också då lill-matte hade innebandyträning och husse jobbade. Så lillsessan fick åka med för att både lämna & hämta Nattis.

Nattis var inte klar när vi kom så vi gick på upptäcktsfärd. Först var Gemma tvungen att stirra ut killarna som åkte skateboard, de verkade lika livsfarliga som barn på sparkcyklar... Flört 


När vi tog kvällsrundan så skällde Gemma ut en parkerad moped, den ansåg hon var helt enkelt livsfarlig... Toka. Men efter att jag tog upp henne och hon fick komma mopeden närmre och nosa lite på den så var den ok.


På kvällen var Lena och Marie här.

Gemma blev ompysslad som bara den, mysigt!! Lite godis och mycket mys!! :)

Ännu en härlig dag m lilla Gemma som nu sover sött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennie - 27 augusti 2011 19:09

Igår fick jag genom en vän på Facebook reda på att det var prova-på dag på en hundklubb i vår närhet. Man kunde prova lite lydnad & agility.Bägge tilltalar mig så jag blev sugen att åka dit.   Vi åkte dit hela familjen. Gemma som alltid ska skä...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:07

Så har vi varit på husvagnssemester till Trosa Havsbad, där är hundar välkomna, de har ett eget bad om man nu gillar att bli blöt. Något som Gemma gärna undviker! Gemma tyckte att vi var lite jobbiga när vi packade in allt inför resan för att sen p...

Av jennie - 10 augusti 2011 00:04

Har man en Gemma så behöver man inte en pappersförstörare. Hon hade en liten buskamp med husse om en papperslapp..         Efter pappersleken hittade Gemma nåt i filten, spana in stilen med bakbenen in under magen ;)   Sovstilarna är mån...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:58

..har bara rusat förbi. För det mesta när man vaknar på morgonen så har man Gemma på armen eller ovanpå täcket men ibland kan det se ut så här..   En kväll efter mycket bus så stupade fröken ner i en bädd som var fylls med djur & leksaker.. Kn...

Av jennie - 9 augusti 2011 23:51

Bättre sent än aldrig måste jag ju lägga upp bilder från när Gemma fyllde 2 år. Eller rättare sagt från fikat dagen efter 2årsdagen då Gemma & Rut fick superfina & goda bakelser från Sofie. Tack ännu en gång!             "Rutan" orkade inte...

Ovido - Quiz & Flashcards